آخرین اخبار
کد مطلب: 146775
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري
۳هزار و ۹۸۰ ميليارد ريال اعتبارات محروميت‌زدايي توزيع شد
تاریخ انتشار : 1400/08/16 15:10:55
نمایش : 614
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اختصاص اعتبار براي محروميت‌زدايي گفت: سه هزار و ۹۸۰ ميليارد ريال اعتبار مصوب محروميت‌زدايي در اين استان توزيع شد.

علي شهريارپور روز يکشنبه در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اين ميزان اعتبار در پنج فصل آموزش، بهداشت و درمان (سلامت)، آبرساني، راه روستايي و آبخيزداري و آبخوان‌داري توزيع شد.

وي افزود: اعتبارات سه فصل از فصول فوق شامل آموزش، آب‌رساني و آبخيزداري و آبخوان‌داري از طريق دستگاه‌هاي ملي و ۲ فصل شامل بهداشت و درمان (سلامت) و راه روستايي به‌طور استاني توزيع شده است.

شهريارپور تصريح کرد: از مجموع اين اعتبارات يک‌هزار و ۱۹۴ ميليارد و ۶۷۱ ميليون ريال به ۸۴ طرح مدرسه‌سازي، ۵۶۸ ميليارد و ۱۴۳ ميليون ريال به ۴۷ طرح بهداشت و درمان (سلامت)، يک‌هزار و ۶۰۹ ميليارد و ۳۸۰ ميليون ريال به ۱۰ طرح آبرساني، ۳۹۴ ميليارد و ۳۰۶ ميليون ريال به ۲۳ طرح راه روستايي و ۲۱۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به ۱۰ طرح آبخيزداري و آبخوان‌داري استان اختصاص پيدا کرد.

وي يادآور شد: از مجموع اعتبارات محروميت‌زدايي چهارمحال و بختياري ۲۰۰ ميليارد ريال به شهرستان کيار، ۷۸ ميليارد ريال به شهرستان فارسان، ۷۵۰ ميليارد ريال به شهرستان کوهرنگ، ۷۰۰ ميليارد ريال به شهرستان اردل، ۱۷۴ ميليارد ريال به شهرستان بروجن، ۴۰۰ ميليارد ريال به شهرستان شهرکرد، ۱۰۲ ميليارد ريال به شهرستان سامان، ۳۸۰ ميليارد ريال به شهرستان بن، ۵۱ ميليارد ريال به شهرستان خانميرزا و يک‌هزار و ۱۵۰ ميليارد ريال به شهرستان لردگان اختصاص يافته و به استان ابلاغ شده است.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۲۷۰ ميليارد ريال اعتبار هزينه‌اي براي دستگاه‌هاي اجرايي مشمول نظام بودجه استان در نظر گرفته شده که ۱۰۰ درصد آن توزيع، مبادله موافقتنامه‌ها انجام و تخصيص اعتبار مربوطه به دستگاه‌هاي اجرايي انجام شده است.

وي گفت: اعتبارات تملک‌ دارايي‌هاي سرمايه‌اي چهارمحال و بختياري در بودجه امسال ۲۵ هزار ميليارد ريال بود که تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال آن توزيع و طرح‌هاي و پروژه‌هاي آن مشخص و موافقت‌نامه‌ها نيز مبادله شده است.

شهريارپور تاکيد کرد: فرمانداران و مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري براي جذب سريع‌تر اعتبارات اقدام کنند و اين مهم را به روزهاي پاياني سال موکول نکنند.

وي افزود: رعايت انضباط و حذف فرايندها و هزينه‌هاي غيرضرور، ارتقاي بهره‌وري، رفع عوامل مُخِل رشد اقتصادي، بهبود فضاي کسب و کار و همچنين شناسايي و عملياتي کردن راهکارهاي افزايش منابع عمومي از اصول اساسي در تدوين و ارائه بودجه پيشنهادي سال ۱۴۰۱ دستگاه‌هاي اجرايي به‌شمار مي‌رود.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: رشد اقتصادي با تمرکز بر ارتقاي بهره‌وري، ايجاد ثبات اقتصادي، عدالت‌محوري و مبارزه با فساد و تغيير ساختار بودجه در تامين مالي اقتصاد به‌عنوان رويکردهاي کلان بودجه سال ۱۴۰۱ کشور مشخص شده است.

شهريارپور هدف‌گذاري رشد اقتصادي در کشور براي سال آينده را هشت درصد دانست و يادآور شد: اين هدف‌گذاري براي چهارمحال و بختياري ۷.۶ درصد است.

به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري ۱۰ شهرستان با نزديک به يک ميليون نفر جمعيت دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس